Λίγες ώρες μετά από τα Game Awards του 2017, ο Hideo Kojima έδωσε συνέντευξη για το IGN. Έδωσε λοιπόν κάποιες λεπτομέρειες για το όλο σκεπτικό, το gameplay αλλά και το lore του νέου και πολλά υποσχόμενου τίτλου του, Death Stranding.
Όπως ακριβώς είπε ο ίδιος: “Τα games ξεκίνησαν πριν από 40 χρόνια με τα arcades. Όταν ο παίκτης πεθάνει/χάσει, το παιχνίδι τελειώνει. Μπορείς να πεθάνεις όσες φορές θέλεις, αλλά το παιχνίδι θα σε επαναφέρει πάντα λίγο πριν από το σημείο που πέθανες. Αυτός ήταν ένας μηχανισμός που δημιουργήθηκε, για να χρησιμοποιείς κι άλλα κέρματα κι έκτοτε δεν έχει αλλάξει. ”
Καθώς ο Kojima ανέλυε τον τρόπο που τα περισσότερα παιχνίδια αντιμετωπίζουν τη ζωή, τον θάνατο και τη θνητότητα, ήταν εμφανές πως το Death Stranding ερχόταν για να αλλάξει τα δεδομένα. Ένα από τα θέματα που πραγματεύεται το game λοιπόν, είναι η ζωή κι ο θάνατος. Ο Hideo Kojima θέλει να δείξει στον κόσμο πως όταν πεθαίνεις στο παιχνίδι, δεν σημαίνει πως τελείωσε.
Η φιλοσοφία
Στο τελευταίο trailer του Death Stranding, βλέπουμε τον Sam (Norman Reedus) να παρακολουθεί, καθώς μια έκρηξη «καταπίνει» το τεράστιο τέρας, το οποίο μοιάζει σαν να έχει βγει από κάποια ιστορία του Lovecraft, που ξεπροβάλλει μέσα από την ομίχλη. Ξαφνικά, ο Sam βρίσκεται σε έναν κόσμο «ανάποδο», βυθισμένο στο νερό, ανάμεσα στα ναυάγια του κόσμου γύρω του.
Αυτό είναι λοιπόν το σημείο, στο οποίο ο Sam κι ο παίκτης πηγαίνουν κάθε φορά που πεθαίνουν. Όμως δεν είναι αυτό το τέλος του παιχνιδιού. Σύμφωνα με τον Kojima, αυτή η περιοχή είναι κάποιου είδους «καθαρτήριο», όπου ο κάθε παίκτης μπορεί να εξερευνήσει ελεύθερα, σε first-person. Λόγω κάποιων ιδιαίτερων ικανοτήτων του Sam, ο παίκτης είναι ελεύθερος να εξερευνήσει το χώρο, ενώ βρίσκεται έξω από το σώμα του και να κάνει recover κάποια αντικείμενα.
“Σε αυτό το σημείο, δεν είσαι ούτε ζωντανός, ούτε νεκρός. Είναι το ίδιο με αυτή την οθόνη που λέει ‘Continue’ κι ένα χρονόμετρο, μετράει αντίστροφα προς το μηδέν.” –Hideo Kojima
Από ο,τι είπε ο Kojima στο IGN λοιπόν, το σκεπτικό είναι το εξής: όταν είσαι έτοιμος να επιστρέψεις στον κόσμο των ζωντανών, απλά επιστρέφεις στο σώμα σου. Σε αντίθεση όμως με τα υπόλοιπα παιχνίδια, που σε επαναφέρουν λίγο πριν από το σημείο που πέθανες, το Death Stranding αναγνωρίζει τον θάνατο του παίκτη και ουσιαστικά τον αποδέχεται. Επανέρχεσαι στον κόσμο μετά τον θάνατο σου. Όπως και στο Dark Souls ή τα roguelikes, όπου οι πράξεις σου διατηρούν μια αύρα εμμονής. Ο μηχανισμός του “θανάτου”, είναι παρών σε όλα τα παιχνίδια, φαίνεται όμως πως ο Kojima, θέλει να δημιουργήσει συστήματα, εμπνευσμένα από την κάθαρση αλλά και την μετενσάρκωση.
Όπως και στο trailer του Death Stranding, είδαμε έναν κρατήρα. Όταν ο παίκτης επανέλθει, ο κρατήρας είναι εκεί. Τα περισσότερα παιχνίδια, θα μας πήγαιναν πίσω, πριν από την δημιουργία του. Οπότε, ανάλογα με τον παίκτη μπορεί να υπάρχουν πολλοί κρατήρες τριγύρω.
“Ο θάνατος, δεν θα σε βγάλει ποτέ εκτός παιχνιδιού” – Hideo Kojima
Timefall
Στο τελευταίο trailer είδαμε επίσης μια μυστηριώδη βροχή, η οποία φαίνεται να έχει τη δυνατότητα να ελέγχει τον χρόνο. Κάνει τα φυτά να μεγαλώνουν και να μαραίνονται. Με μια μόνο σταγόνα και το ανθρώπινο σώμα να γερνά μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Η βροχή αυτή, λέγεται timefall κι είναι ένα σημαντικό κι αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας και του lore του Death Stranding.
Στην ερώτηση προς τον Hideo Kojima για το πώς επηρεάζει αυτό τον Sam, απάντησε “Οι περισσότεροι άνθρωποι in game αντιλαμβάνονται την βροχή. Ο Sam είναι αρκετά μοναδικός όσον αφορά αυτό το θέμα”. Εκεί επέλεξε να σταματήσει, καθώς ένιωσε πως είπε αρκετά. Όταν ρωτήθηκε αν το timefall έχει να κάνει με το επαναλαμβανόμενο μοτίβο του Sam να κλαίει, ο Kojima απάντησε “ Τα δάκρυα… Είναι πραγματικά μόνο επειδή είναι λυπημένος τώρα”.
Τα μωρά και τα ρομπότ
Μια από τις πρώτες εικόνες του παιχνιδιού στην E3 του 2016, ήταν ο Sam, γυμνός, που ξύπνησε σε μια παραλία στην οποία επικρατούσε ο θάνατος, με ένα μωρό στα χέρια του. Τα μωρά φαίνεται να είναι το επίκεντρο στο trailer με τον Mads Mikkelsen, όπως επίσης και στο πιο πρόσφατο. Ο Kojima ρωτήθηκε αν το μωρό το οποίο ξέβρασαν τα κύματα, μεταφέρθηκε μέσα σε έναν σωλήνα και εμφανίστηκε στον οισοφάγο του Sam, ήταν το ίδιο και το αυτό. Η απάντηση του Kojima ήταν θετική. Επίσης, δήλωσε πως το μωρό έχει να κάνει τόσο με τους μηχανισμούς του παιχνιδιού, όσο και με την ιστορία.
Φαίνεται ότι το ρομποτικό “χέρι” που έχει ο Sam κι οι υπόλοιποι από την Corpse Disposal Team 6, “ζωντάνεψε” όταν αυτός είχε στην κατοχή του το μωρό. Όπως και το μωρό, έτσι και το ρομποτικό “χέρι” φαίνεται πως θα παίξει σημαντικό ρόλο στο Death Stranding. Ο Kojima δήλωσε πως το ρομπότ έχει κάποιο όνομα, αλλά επέλεξε να μην το αποκαλύψει.
Το ραβδί και το σχοινί
Κατά την διάρκεια της καριέρας του, ο Hideo Kojima έχει παραθέσει τη δουλειά του Ιάπωνα συγγραφέα Kobo Abe, σαν έμπνευση για τα παιχνίδια του. Το ίδιο ισχύει και για το Death Stranding. Κατά τη διάρκεια της E3 2016, συζητώντας για το Death Stranding, o Kojima αναφέρθηκε στη δημιουργία του Abe, The Man Who Turned into a Stick. “Σε αυτή την ιστορία, ο συγγραφέας λέει πως το πρώτο εργαλείο που δημιούργησε ο άνθρωπος, ήταν το ραβδί. Λέει πως το ραβδί είναι το πρώτο εργαλείο που δημιούργησε το ανθρώπινο είδος προκειμένου να προστατευθεί από οτιδήποτε κακό. Το δεύτερο εργαλείο που δημιουργήθηκε, σύμφωνα με τα λόγια του, ήταν το σχοινί. Αυτό χρησιμοποιείται για να ασφαλίσει πράγματα που σου είναι σημαντικά. Τα περισσότερα εργαλεία σου στα action games είναι ραβδιά. Χτυπάς, πυροβολείς ή κλωτσάς. Η επικοινωνία γίνεται πάντα μέσω τον ‘ραβδιών’. Στο Death Stranding, θέλω οι άνθρωποι να είναι συνδεδεμένοι, όχι μέσω των ραβδιών, αλλά μέσω των σχοινιών. Όμως φυσικά θα μπορείς να χρησιμοποιήσεις και ραβδιά. ” – Hideo Kojima
Multiplayer
Στην PSX 2017, ο Kojima ρωτήθηκε για το αν η αλληγορία του ραβδιού και του σχοινιού, έχει να κάνει με την ύπαρξη multiplayer στο παιχνίδι. Απάντησε πως αυτό είναι ένα μεγάλο κομμάτι του παιχνιδιού, αλλά δεν θα ήθελε να πει περισσότερα. Τόνισε όμως πως θα ήθελε να δοκιμάσει κάτι διαφορετικό για το online κομμάτι.
Δείτε το τελευταίο trailer του παιχνιδιού, από τα TGA 2017
Τι να περιμένουμε άραγε αυτή τη φορά από τον Hideo Kojima; Πάντως, αν ξέρει να κάνει κάτι πολύ καλά, πέρα από τη δημιουργία των games, είναι να διατηρεί τον ενθουσιασμό και την αγωνία των gamers. Να υπενθυμίσω ακόμα, πως ο τίτλος θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά για το PS4.