Λίγο αργότερα από ότι ήθελε άρχισε η Microsoft άρχισε να κατασκευάζει τις κονσόλες Xbox Series X και S λίγο και αυτό προέκυψε γιατί επιθυμία της εταιρείας ήταν να ενσωματώσει όλες τις δυνατότητες RDNA 2. Αυτό αποκαλύφθηκε από τον Phil Spencer σε συνέντευξή του στο The Verge.
Η Microsoft άρχισε να κατασκευάζει τις νέες κονσόλες στα τέλη του καλοκαιριού, ενώ η Sony ξεκίνησε νωρίτερα, επιλέγοντας να μην περιμένει την AMD να ολοκληρώσει το σχεδιασμό της νέας αρχιτεκτονικής της GPU. Σύμφωνα με την εταιρεία, “το Xbox Series X | S είναι οι μόνες κονσόλες επόμενης γενιάς με πλήρη υποστήριξη υλικού για όλες τις δυνατότητες του RDNA 2”.
Αυτό περιλαμβάνει ανίχνευση ακτίνων-επιτάχυνσης υλικού, Shaders Mesh, σκίαση μεταβλητού ρυθμού και ροή ανατροφοδότησης Sampler. Ωστόσο, η AMD ισχυρίζεται ότι τόσο το Xbox όσο και το PS5 βασίζονται σε RDNA 2. Λοιπόν, ποιες λειτουργίες προκάλεσαν την καθυστέρηση;
Από πλευράς της, η Sony επιβεβαίωσε ότι το PlayStation 5 δεν θα έχει μεταβλητό ρυθμό σκίασης. Αυτή η δυνατότητα επιτρέπει στην GPU να αποδίδει αποτελεσματικά διαφορετικά μέρη της σκηνής σε διαφορετική ανάλυση, έτσι ώστε η GPU να λειτουργεί περισσότερο σε περιοχές που έχουν σημασία και λιγότερο σε περιοχές που δεν έχουν.
Το Sampler Feedback Streaming φαίνεται να λείπει επίσης, αλλά αυτός είναι απλώς ένας τρόπος βελτιστοποίησης του εύρους ζώνης καθώς οι υφές φορτώνονται από τον SSD. Η Microsoft το χρειάζεται, καθώς το Xbox διαθέτει πιο αργό SSD από το PlayStation. Το PS5 φαίνεται να έχει επιτάχυνση υλικού με ανίχνευση ακτίνων και shaders πλέγματος.
Είναι ενδιαφέρον ότι η Microsoft παράγει περισσότερες μονάδες του premium Xbox Series X από το οικονομικότερο Series S και αυτό θα παραμείνει έτσι για το πρώτο διάστημα των χριστουγεννιάτικων διακοπών.
[via]