Μικρο-συναλλαγές (a.k.a micro-transactions)! Τις αντιπαθούμε! Τις αντιπαθούμε με πάθος! Δεν έχουμε κάποιο πρόβλημα με τα micro-transactions που σου προσφέρουν skins ή άλλα cosmetics για τους χαρακτήρες. Τις υπόλοιπες μικρο-συναλλαγές τις μισούμε, όποια μορφή κι αν έχουν. Το μόνο που κάνουν είναι να ξεζουμίζουν οικονομικά τους πελάτες τους. Ειδικά αυτές που είναι pay–to–win, είναι ότι χειρότερο! Πληρώνεις ουσιαστικά για να κερδίσεις ένα στρατηγικό πλεονέκτημα ή κάποιο όπλο τέλος πάντων.
Κάτι το οποίο παρατηρήσαμε, κι ελπίζουμε να το ακολουθήσουν κι άλλες εταιρίες, είναι μία αλλαγή στις μικρο-συναλλαγές. Παρόλο που αυτές δεν θα φύγουν ποτέ από την βιομηχανία παιχνιδιών, μάλλον δεν θα χρησιμοποιηθούν τόσο απροκάλυπτα όσο έγινε το 2017. Μετά από όσα έγιναν με το Star Wars Battlefront II, σίγουρα περιμένουμε τα πράγματα να αλλάξουν. Το Shadow of War κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2017, είναι ένα triple A παιχνίδι single player και το δεύτερο παιχνίδι της σειράς μετά το Shadow of Mordor. Σε αυτό το παιχνίδι λοιπόν αποφάσισαν να βάλουν και micro-transactions! Για όσους δεν το διάβασαν καλά, το ξαναλέμε, είναι ένα single player triple A παιχνίδι με micro-transactions! Η Monolith Productions, το studio που βρίσκεται πίσω από το Shadow of War, έβγαλε ένα πολύ μεγάλο update για το παιχνίδι, με το οποίο απομακρύνει όλες τις συναλλαγές!
Αλλαγές στο Shadow of War
Οι μεγαλύτερες αλλαγές έγιναν στο end–game (Shadow Wars), το οποίο δέχτηκε και τη περισσότερη κριτική όταν κυκλοφόρησε το παιχνίδι. Εκεί όπου υπήρξε μεγάλη εστίαση στις μικρο-συναλλαγές. Πολλά reviews για το παιχνίδι ανέφεραν ότι το game θα ήταν πολύ καλύτερο αν δεν υπήρχαν αυτές οι συναλλαγές. Τώρα υπάρχει μεγαλύτερη εστίαση στη Shelob, στον Witch–king και τον Dark Talion, οι οποίοι είναι κι οι αφηγητές της ιστορίας. Μόλις το τελειώσεις, μπορείς να ξεκλειδώσεις καινούργια rewards, όπως το Masks of Nazgul κι ικανότητες μάχης όπως το να ανασταίνεις νεκρούς και να καταριέσαι εχθρούς. Επιπλέον, υπάρχουν νέες επιλογές για το customizing του Talion, skins, skills, κι αύξηση στο ανώτατο όριο των ακολούθων σου, καθώς και περισσότερο XP από αποστολές όπως τα Online Conquests και τα Nemesis Missions.
Όλο αυτό ακούγεται λίγο περίεργο, μιας και αλλάζει αρκετά το παιχνίδι. Σίγουρα είναι μία καλή αλλαγή, απλά το γεγονός ότι αλλάζει τόσο πολύ το end–game του παιχνιδιού, μας δείχνει πόσο πολύ βασιζόντουσαν στα micro-transactions. Ήταν λίγο απαράδεκτο ότι ένα single player παιχνίδι βασιζόταν τόσο πολύ στις μικρο-συναλλαγές.
Θα φύγουν οι μικρο-συναλλαγές;
Αποκλείεται φίλε μου! Οι game developers κι οι εκδότες παιχνιδιών βγάζουν υπερβολικά πολλά λεφτά από τις μικρο-συναλλαγές. Η Activision το 2017 έβγαλε 7,16 δις δολάρια, με περισσότερα από τα μισά να προέρχονται από τα micro-transactions. Επομένως σας διαβεβαιώνουμε ότι δεν πρόκειται να μας αποχαιρετίσουν οι μικρο-συναλλαγές, σύντομα.
Με την κίνηση του Shadow of War, βλέπουμε ότι υπάρχει μία διόρθωση στη βιομηχανία των παιχνιδιών. Το 2017 όλα τα games ήταν γεμάτα με μικρο-συναλλαγές. Μετά από την στραβή πορεία που πήραν τα πράγματα στην EA για το Star Wars Battlefront II, βλέπουμε να υπάρχει μία αλλαγή όσον αφορά τις μικρο-συναλλαγές. Η βιομηχανία πλέον συνειδητοποιεί ότι εμείς, ως καταναλωτές, δεν πρόκειται να αγοράσουμε στα τυφλά ό,τι υπάρχει στις μικρο-συναλλαγές. Απεναντίας, πρέπει να είναι περισσότερο σχολαστικοί σχετικά με το τι θέλουν να μας προωθήσουν. Κατά την άποψή μας, δεν θα έπρεπε να υπάρχουν μικρο-συναλλαγές σε triple Α τίτλους, που κοστίζουν και 60€!
Μιλώντας για τα free–to–play παιχνίδια, στα smartphones ή tablets, υπάρχει κάποια λογική στο να υπάρχουν μικρο-συναλλαγές. Το κατεβάζεις δωρεάν, παίζεις δωρεάν, άρα δεν είναι και τόσο κακό να υπάρχουν μικρο-συναλλαγές.
Καταλήγοντας, οι μικρο-συναλλαγές θα συνεχίσουν να υπάρχουν, αλλά όχι με την ίδια ένταση. Οι game developers πρέπει να είναι λίγο πιο προσεκτικοί.
[πηγή]