Talisman: Digital Edition Review
(Μπορείτε να αγοράσετε το παιχνίδι εδώ.)
Καλημέρα σας. Απόψε θα σας παρουσιάσουμε ένα διαφορετικό παιχνίδι. Σας συνηθίσαμε σε strategy, action, rpg. Σήμερα λοιπόν θα το γυρίσουμε σε επιτραπέζια. Αυτό λοιπόν είναι το Talisman: Digital Edition. Η ψηφιακή μορφή ενός επιτραπέζιου. Developer του παιχνιδιού είναι η Nomad Games Limited η οποία έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στην κατασκευή του παιχνιδιού και ας είναι ακόμα σε Early-Access μορφή.
Στο Talisman: DE, λοιπόν, ξαναζούμε τις επικές στιγμές και μάχες που ζήσαμε και στο ομώνυμο επιτραπέζιο. Διαλέγουμε ανάμεσα σε μια μεγάλη ποικιλία κλάσεων και ξεκινάμε το παιχνίδι. Οι κλάσεις έχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ τους και το gameplay αλλάζει τραγικά από την μία στην άλλη. Για παράδειγμα, ο Bard έχει την ικανότητα να κλέβει followers-κάρτες από άλλους, o warrior έχει την μεγαλύτερη ζημιά, το ξωτικό το περισσότερο fate κλπ. Όλο το παιχνίδι γίνεται με τα ζάρια. Για να κινηθούμε, να επιλέξουμε αποτέλεσμα σε event, να μονομαχήσουμε.
Ένα από τα στοιχεία που με χαροποίησαν ιδιαίτερα στο Talisman: DE είναι το γεγονός πως στην ουσία είναι ένα επιτραπέζιο RPG. Ο κάθε χαρακτήρας έχει τα δικά του στατιστικά, δυνάμεις και αδυναμίες τα οποία όλα έχουν την δική τους χρησιμότητα στο παιχνίδι. Το luck για παράδειγμα δεν είναι ένα “κενό” στατιστικό που, στα περισσότερα RPGs, δεν καταλαβαίνουμε σε τι μας χρησιμεύει. Στο Talisman: DE χρησιμοποιείται για να μπορέσουμε να έχουμε μια δεύτερη ευκαιρία στα events του παιχνιδιού (στο Talisman: DE είναι το Fate). Το strenght είναι η κινητήρια μονάδα της μάχης. Ανεβαίνει με αντικείμενα που βρίσκουμε ή αγοράζουμε αλλά και από τύχη αν σε κάποιο town event ή world event φέρουμε τον σωστό αριθμό στα ζάρια. Έτσι ανεβαίνουν πρωτίστως όλα τα στατιστικά αφού levels δεν υπάρχουν. Το mana που έχουμε πάλι χρησιμοποιείται στις μάχες με τον ίδιο τρόπο με το strenght και το πιο θα χρησιμοποιηθεί από τα δύο επιλέγεται βάση αρκετών παραγόντων όπως ποιος ξεκίνησε την μονομαχία ή τι τέρας πολεμάμε. Τελευταίο στη λίστα με τα στατιστικά έρχεται η ζωή που, όπως λέει και το όνομά της, είναι το πόσες φορές μπορούμε να δεχτούμε επίθεση πριν πεθάνουμε, χάσουμε όλα τα αντικείμενά μας και αρχίσουμε από την αρχή.
Σκοπός του παιχνιδιού είναι να καταφέρουμε, μέσα από πάρα πολλές κακουχίες, να κατακτήσουμε το στέμμα που θα κάνει τον χαρακτήρα μας τον βασιλιά της επικρατείας. Ο χάρτης (board) χωρίζεται σε τρία μέρη. Το εξωτερικό, εύκολο, όπου αρχίζουμε ώστε να αποκτήσουμε μια κάποια δύναμη μέσω αντικειμένων και events. Το μεσαίο, το οποίο είναι πιο δύσκολο, με δυνατότερους εχθρούς αλλά και καλύτερα αντικείμενα και το εσωτερικό στο οποίο είναι το στέμμα αλλά και το τελικό στάδιο του παιχνιδιού. Το παιχνίδι είναι πολύ πιο δύσκολο από ότι ακούγεται και θα χρειαστείτε πολλές ώρες σε κάθε παιχνίδι ώστε να νιώσετε ικανοί να περάσετε στο επόμενο στάδιο και πιο κοντά στο στόχο σας.
Κατά την άποψή μου το παιχνίδι είναι εξαιρετικό. Δεν έχει να επιδείξει γραφικά και τρομερό ήχο αλλά η αίσθηση του επιτραπέζιου είναι απαράλλακτη και ίσως πολύ καλύτερη αφού δεν χρειάζεται να ανατρέχουμε κάθε τρεις και λίγο στο βιβλίο με τους κανόνες και οδηγίες. Η ροή του παιχνιδιού είναι γρήγορη και πάρα πολύ ενδιαφέρον και όσο ασχολήθηκα με τον τίτλο δεν παρατήρησα ούτε ένα bug. Μοναδικό ίσως μειονέκτημα είναι ότι με τύχη στα ζάρια μπορεί κάποιος να αποκτήσει εύκολα πλεονέκτημα με την απόκτηση πολλών στατιστικών γρήγορα. Παρόλα αυτά, αυτό χρειάζεται και αρκετή τύχη και έχει επίσης και τα ρίσκα του.
Το παιχνίδι κοστίζει 13.99 ευρώ στο steam και όποιος ενδιαφέρεται για board παιχνίδια πρέπει οπωσδήποτε να το συμπεριλάβει στην συλλογή του.