Κάθε χρόνο όταν πλησιάζει ο καιρός των υποψηφιοτήτων για τα Oscar, γίνονται εικασίες και παίζονται στοιχήματα για το ποιες ταινίες θα διεκδικήσουν τα χρυσά αγαλματίδια. Οι εταιρείες παραγωγής και οι εν δυνάμει υποψήφιοι κάνουν καμπάνιες για να προωθήσουν τις ταινίες και υποψηφιότητες στα βραβεία άλλων οργανώσεων δίνουν μια ιδέα για το ποιοι θα φτάσουν στην πόρτα της Ακαδημίας τον Ιανουάριο. Και πάντα υπάρχουν αυτοί οι οποίοι μένουν απογοητευμένοι.
SELMA
Φέτος, μία από τις πιο μεγάλες παραβλέψεις τις Ακαδημίας είναι το “Selma” . Ταινία για το Civil Rights Movement, χαίρει σχεδόν καθολικής αποδοχής από τους κριτικούς, ενώ το ευαίσθητο για την αμερικανικη κοινωνία θέμα και ο ρόλος της Oprah ως παραγωγού της ταινίας το έκανε μεγάλο φαβορί. Η Ava DuVernay ήταν στον αγώνα για να γίνει η πρώτη μαύρη σκηνοθέτιδα με υποψηφιότητα για Όσκαρ σκηνοθεσίας, αλλά στην πιο λευκή λίστα υποψηφίων από το 1998, αυτό μάλλον είναι άπιαστο όνειρο. Βέβαια εδώ αξίζει να σημειωθεί πως τα μέλη της Ακαδημίας είναι ως επι το πλείστον λευκοί άνδρες, με μέσο όρο ηλικίας τα 63. Επίσης, η υποψηφιότητα της ταινίας στο μεγαλύτερο βραβείο της βραδιάς, την Καλύτερη Ταινία, είναι δύσκολο να κατηγοριοποιηθεί ως προσχηματική ή αποτέλεσμα του ότι η κατηγορία είναι η μοναδική στην οποία συμμετέχουν όλα τα μέλη της Ακαδημίας, πράγμα που την έβαλε στην 8άδα χωρίς να έχει την υποστήριξη σωματείων των ηθοποιών ή των σκηνοθετών. «Τhe movie Selma is about the American civil rights movement that totally worked and now everything’s fine» είπε η Tina Fey στις Χρυσές Σφαίρες αναφερόμενη εμμέσως στα γεγονότα των τελευταίων μηνών, και η φετινή σεζόν βραβείων έχει αποκτήσει τη δική της θεματική.
JENNIFER ANISTON
Η απουσία του “Cake” ήταν επίσης έκπληξη. Η ταινία δεν πήρε καλές κριτικές, όμως η Jennifer Aniston θέλει ένα αγαλματάκι και η καμπάνια της σχεδόν την έφερε μέχρι εκεί. Με τη βασική οσκαρική συνταγή που ζητάει από όμορφες ηθοποιούς να μη φορέσουν μεηκαπ και ίσως να προσθέσουν δύο ουλές που τονίζουν τα πανέμορφα μπλε τους μάτια, η Aniston είχε αληθινές πιθανότητες να μπει στην πεντάδα, αλλά ήταν μάλλον άτυχη που η Marion Cottillard έκανε το ίδιο πράγμα, σε μία ταινία που πήρε όμως διθυραμβικές κριτικές, και τις άξιζε.
LEGO STORY
Έχει χιλιοειπωθεί πως τo Lego Story θα μπορούσε άνετα να είναι ένα δίωρο product placement χωρίς κανένα λόγο ύπαρξης, όμως τελικά είναι μια από τις πιο αβίαστα διασκεδαστικές animated ταινίες των τελευταίων χρόνων, με πανέξυπνο animation, χιούμορ, ψυχή, και ένα Batman στον οποίο ο Batfleck θα πρεπε να φιλοδοξεί να μοιάσει.
Η TILDA SWINTON
Η φετινή χρονιά δεν είχε μία, αλλά τρεις αξιοσημείωτες ερμηνείες της Tilda Swinton, δύο από τις οποίες θα πρεπε να προσελκύσουν την προσοχή της Ακαδημίας από μόνες τους, ενώ η Τρίτη είναι σε ταινία η οποία μάζεψε τις περισσότερες υποψηφιότητες για φέτος. Στα “Only Lovers Left Alive” και «Snowpiercer» η Swinton έπαιξε ένα αιθέριο υπεραιωνόβιο βαμπίρ, ένα φασίστα πολιτικό ηγέτη σε ένα δυστοπικό μέλλον, και ενώ δύσκολα θα βρει κανείς ψεγάδια σε ερμηνεία της, αυτές οι δύο είναι από τις πιο αξέχαστες τις χρονιάς που πέρασε.
SNOWPIERCER
Το Snowpiercer δυστυχώς δεν είχε ποτέ πολλές ελπίδες να φτάσει στα Όσκαρ, τουλάχιστον στις μεγάλες κατηγορίες, παρά το χαρισματικό Chris Evans και την καταπληκτική ερμηνεία της Tilda Swinton. Η Ακαδημία έχει πρόβλημα με τις genre ταινίες, τις θεωρεί λιγότερες και σπάνια θα αναγνωρίσει κάποια. Όμως είναι έγκλημα να μείνει απ’έξω το Snowpiercer από την κατηγορία Production Design. Αν μπορείς να κάνεις ένα τρένο στο οποίο ζει ολόκληρη η ανθρωπότητα σε ένα δυστοπικό μέλλον να μοιάζει αληθινό, τότε σου αξίζει τουλάχιστον αυτό.
GONE GIRL
Εντάξει το Gone Girl δεν έλειπε εντελώς από τις υποψηφιότητες, με την Rosamund Pike δικαιολογημένα να διεκδικεί το Α’ Γυναικείο ( το οποίο θα χάσει από την Juliane Moore), όμως η απουσία τόσο του David Fincher (ο οποίος θα το έχανε από τον Richard Linklater) και της Carrie Coon (η οποία θα το έχανε από την Patricia Arquette) είναι αισθητές στις λίστες των υποψηφίων, μαζί με αυτή του διασκευασμένου σεναρίου για την Gillian Flynn.
Από τον Παντελή Γραβάνη του Slag.gr