Έτοιμο λοιπόν το Metroid Prime 4 ή σχεδόν έτοιμο! Αλλά η Nintendo αποφάσισε να το φτιάξει πάλι από την αρχή. Και είναι έτοιμο, έτσι…; ΕΤΟΙΜΟ!
Αλλά αυτό συμβαίνει όταν υπάρχει κάτι που ακούει στο όνομα “Nintendo Seal Of Quallity”. Για να καταλάβουμε καλά τι σημαίνει αυτό, ας κάνουμε μια μικρή, γρήγορη περιήγηση στην ιστορία της κορυφαίας εταιρίας στον χώρο των Video Games.
Nintendo Seal of Quality
Πριν αρκετό καιρό λοιπόν, συγκεκριμένα στο μακρινό 1983, η βιομηχανία των video games όδευε προς το άδοξο τέλος της! Η αιτία ήταν η υπέρμετρη κυκλοφορία πάσης φύσεως παιχνιδιών για τις κονσόλες της εποχής και κυρίως για το Atari 2600. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να βγαίνουν παιχνίδια πραγματικές σαβούρες, που σιγά σιγά ατόνησαν το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού σε σημείο να φτάσει στο τσακ από το να καταρρεύσει ολόκληρη η βιομηχανία! Τότε, βγήκε στο προσκήνιο ο Τιτάνας Hiroshi Yamauchi, ο πρόεδρος της Nintendo εκείνη εποχή. Και τι έκανε ο εν λόγω κυριούλης; Εισήγαγε για πρώτη φορά το quality test σε ΟΛΑ τα παιχνίδια πριν αυτά βγουν στην κυκλοφορία. Τι ήταν αυτό;
Το πιο απλό πράγμα στον κόσμο! Έβγαζε μια εταιρία ένα παιχνίδι, το έστελνε στον Yamauchi, ο Τιτάνας το έπαιζε και αν δεν του άρεσε δεν έβγαινε. Τόσο απλά. Και όχι demo και άλλες μούφες που έχουμε τώρα. Το παιχνίδι ολόκληρο, όπως θα έβγαινε και για το κοινό. Το αποτέλεσμα; Το NES να γίνει η κορυφαία κονσόλα όλων των εποχών, να σώσει μια ολόκληρη βιομηχανία και δημιουργήσει μια δυναστεία η οποία κρατά ακόμα.
Τώρα θα μου πείτε, γιατί το λες αυτό;
Πολύ καλή ερώτηση καλέ μου κύριε! Γιατί πολύ απλά το Metroid Prime 4 ήταν έτοιμο για κυκλοφορία και πολύ απλά κόπηκε από την ίδια την Nintendo. Η οποία είπε “OK, καλό, αλλά όχι τέλειο. Πάμε από την αρχή”. Και έδωσε τα ηνία ή μάλλον επέστρεψε τα ηνία, στην Retro Studios.
Retro Studios;
Ποια είναι αυτή; Μα η εταιρία που έβγαλε τη μυθική τριλογία Metroid Prime. Ορθά κοφτά μας είπαν ότι “Παιδιά, δεν θα βγεί τώρα, το κόβουμε, shift + delete στο όλο εγχείρημα και πάμε από την αρχή!” Αλλά από την αρχή όμως! Οπότε καλό 2020 μας βλέπω αλλά χαλάλι, δεν πειράζει! Όπως είχε πει και ο άλλος Τιτάνας της Nintendo, Shigeru Miyamoto, “ένα παιχνίδι που άργησε να βγει θα γίνει καλό, ένα παιχνίδι που βγήκε γρήγορα θα είναι για πάντα κακό” (ναι, είναι μύθος ο τύπος).
Γιατί είναι σημαντική η επαναφορά της Retro Studios; Μα γιατί πολύ απλά η εταιρία αυτή απλά είναι ότι καλύτερο έχει αυτή τη στιγμή η μαμά εταιρεία και δεν έχει το όνομα Nintendo επάνω! Το εντυπωσιακό βιογραφικό της περιέχει το Metroid Prime Trilogy, Donkey Kong Country: Tropical Freeze, Mario Kart 7 και…αυτά! Όχι πλούσιο σίγουρα, αλλά πραγματικά αγγίζει το τέλειο!
Η Retro Studios ανήκει σε εκείνα τα μικρά studios των αρχών της δεκαετίας των 00’s που έβγαλαν καταπληκτικές παιχνιδάρες και εξαγοράστηκαν από τις μεγάλες εταιρίες, είτε με καλά μετέπειτα αποτελέσματα (πχ Bungie, Retro Studios κα) ή με όχι και τόσο καλά απότελέσματα (πχ. Rare). Αλλά αυτό είναι μια ιστορία για μια άλλη μέρα…
Αντιδράσεις
Οι αντιδράσεις που προκλήθηκαν στα interwebz ήταν, παραδόξως, θετικότατες! Όλοι κατάλαβαν και συμφώνησαν με την απόφαση της Nintendo,λέγοντας λίγο πολύ αυτά που είπαμε και εμείς: καλά κάνουν αν είναι για το καλό του τίτλου. Και επειδή η μαμά Nintendo μας αγαπά αρκετά και επειδή μάλλον θέλει να μην αφήσει κενό το καλεντάρι του 2019 για το Switch, άφησε να κυκλοφορήσουν φήμες ότι θα έχουμε κυκλοφορία του Metroid Prime Trilogy! OK, εδώ χάρηκα λίγο παραπάνω από όσο έπρεπε!
Τέλος πάντων! Προσωπικά ξενέρωσα με την είδηση αυτή, γιατί τα Metroid είναι για μένα η αγαπημένη μου σειρά παιχνιδιών, μαζί με το Legend of Zelda και ήθελα να αποκτήσω το τελευταίο το συντομότερο δυνατό. Αλλά χαλάλι όπως είπα και πριν αν είναι να βγει τόσο καλό όσο τα προηγούμενα! Άντε με το καλό λοιπόν!
ΥΓ: Προσωπική γνώμη, αλλά νομίζω ότι η Nintendo παρέδωσε δωρεάν μαθήματα διαχείρισης κρίσης σε ΟΛΕΣ τις άλλες εταιρείες. Δεν σου αρέσει κάτι που ετοιμάζεις; Grow some cojones και ξεκίνησέ το από την αρχή! Τ’ ακούς Bethesda/EA/Microsoft/Ubisoft/Activision; Τ’ ακούω να λες…