Ο κόσμος λοιπόν είναι σε καραντίνα και η Sony είπε να ανακοινώσει τα χαρακτηριστικά του PS5 μπας και μας πείσει να μείνουμε μέσα! Όχι εντάξει προφανώς δεν το έκανε για αυτό. Μάθαμε λοιπόν τα χαρακτηριστικά του και είναι τα εξής.
- CPU: x86-64-AMD Ryzen Zen 2, οκταπύρηνο, μεταβλητής συχνότητας 3.5 GHz
- GPU: AMD Radeon RDNA 2-b με συχνότητα έως 2.23 GHz (10.3 Tflops)
- Μνήμη RAM: GDDR6 16GB
- SSD: 825GB, 5.5GB/s
- Οπτικός δίσκος: Ultra HD Blu-Ray, up to 100GB/disc
- Video out: Support of 4K 120Hz TVs, 8K TVs, VRR (specified by HDMI ver 2.1)
- Ήχος: Tempest 3D AudioTech
Είναι όμως αυτά “καλά” χαρακτηριστικά; Και που μπαίνει στην σύγκριση με τα PC;
Ας τα δούμε ένα ένα.
Ο επεξεργαστής είναι στα χαρτιά χειρότερος από του Xbox. Αλλά υπάρχει μία διαφορά. Στο Xbox οι developers των παιχνιδιών πρέπει να αποφασίσουν εάν θέλουν να χρησιμοποιήσουν την single core λειτουργία στα 3.8 Ghz ή την multicore λειτουργία που όμως τρέχει σε 3.6Ghz. Στο Playstation 5 όμως τα πράγματα δουλεύουν αλλιώς. Ο επεξεργαστής συμπεριφέρεται περισσότερο σαν αυτούς από τους υπολογιστές και ανάλογα την θερμοκρασία και τις ανάγκες, θα ρυθμίζει την συχνότητα του, με όριο όμως τα 3.5Ghz, χαμηλότερα δηλαδή από την χαμηλότερη ρύθμιση του Xbox. Αυτό όμως λογικά θα σημαίνει χαμηλότερες θερμοκρασίες και καλύτερη ακουστική από τους ανεμιστήρες, καθώς δεν θα δουλεύει ο επεξεργαστής στα κόκκινα εάν δεν απαιτείται. Κάτι που πιθανώς δίνει και περισσότερο όριο ζωής στην κονσόλα.
Η κάρτα γραφικών του Playstation 5 θα κάνει το ίδιο σπρώχνοντας τα ρολόγια της μέχρι τα 2.23Ghz εφόσον μπορεί. Στην παρουσίαση ειπώθηκε ότι θα μπορεί η κάρτα να κρατάει τον υψηλό αυτό χρονισμό για πολύ περισσότερο και δεν θα έχει μεταπτώσεις στην απόδοση της. Και εφόσον δεν έχουμε δει και τον σχεδιασμό της κονσόλας, δεν γνωρίζουμε την ψυκτική ικανότητα της ώστε να παραμένει σε κατάσταση πλήρης απόδοσης και μετά από ώρες παιχνιδιού.
Θεωρητικά θα είναι ικανό για 4Κ στα 60Fps, αλλά εάν δεν δούμε την λειτουργία του σε κάποιο ισχυρό παιχνίδι, ότι και να πούμε είναι περιττό.
Εκεί που μάλλον θα κάνει θραύση η κονσόλα της Sony είναι ο τρομακτικά γρήγορος SSD. Μιλάμε για PCIe 4.0 και θεωρητική ανάγνωση στα 5.5Gb/sec. Μιλάμε για ταχύτητες που θα εκμηδενίσουν το loading time και θα είναι βάλσαμο για τα παιχνίδια τύπου Open World και με τεράστιο όγκο δεδομένων. Εάν φυσικά είναι έτσι όπως τα παρουσιάζει η Sony.
Όσο αναφορά τον ήχο, ότι και να μας παρουσιάσουν μόνο με μια κανονική δοκιμή θα μπορούμε να αποδώσουμε τα εύσημα, ή και όχι, στην Sony.
Η μνήμη λογικά θα είναι αρκετή για όλη την “θητεία” του Playstation 5 και δεν θα δώσει κάτι παραπάνω από τα αναμενόμενα.
Η Sony δήλωσε ότι έχει δοκιμάσει 100 διάσημα παιχνίδια προηγούμενων γενεών Playstation και είναι συμβατά με την νέα κονσόλα. Βέβαια τονίζουν ότι υπάρχει πιθανότητα να μην ταιριάζουν όλα τα παιχνίδια στην νέα κονσόλα.
Η δύναμη τώρα της κάρτας γραφικών, επειδή σας “ακούω” να αναρωτιέστε, είναι λίγο κατώτερη από μία 2080 Super σήμερα. Το θέμα είναι όμως ότι μέχρι να κυκλοφορήσει η κονσόλα και για τα επόμενα χρόνια της λειτουργίας του, θα έχει αυτήν την κάρτα για να δουλέψει. Σε αντίθεση με τα PC, που από του χρόνου κιόλας πιθανώς θα έχουμε και νέες κυκλοφορίες, δίνοντας στους developers επιπλέον δύναμη στα παιχνίδια του μέλλοντος. Στον αντίποδα όμως, οι developers με κάθε κονσόλα ξέρουν ακριβώς με τι έχουν να δουλέψουν και έτσι κάνουν καλύτερο optimise σε κάθε παιχνίδι που κυκλοφορούν.
Στα υπέρ της κονσόλας της Sony, είναι ότι με την τιμή που ακούγεται πως θα κοστολογηθεί, οι Gamers θα πάρουν έναν SSD που θα κόστιζε αρκετά για να αγοραστεί για ένα PC πχ όσο μόνο η κονσόλα. Και φυσικά θα έχουν μία δυνατή κάρτα, που ακόμα και εάν δεν είναι 2080 Super, είναι σίγουρα κοντά σε 2070Rtx, που επίσης κοστίζει στους PC Gamers την τιμή μιας κονσόλας.
Όλα αυτά όμως θα φανούν μόνο στην επίσημη παρουσίαση και όταν πάρουμε στα χέρια μας την νέα κονσόλα. Μέχρι τότε, μείνετε σπίτι και απολαύστε τα παιχνίδια που ήδη έχετε!