Κάτσαμε και πάλι μέσα εχθές και είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μέσω live μετάδοσης από την Sony ένα mini-event όπου μίλησε διεξοδικά για τις προδιαγραφές του επερχόμενου PlayStation 5 – PS5. Η εταιρεία προτίμησε να μας φέρει τις εξαιρετικά αναμενόμενες ειδήσεις μέσω ενός γεγονότος διαδικτυακά, το οποίο πιθανότατα οφείλεται στην πανδημία του COVID-19.
Γνωρίζαμε ήδη κάποιες ενδιαφέρουσες πληροφορίες σχετικά με την κονσόλα, απλώς τώρα δόθηκαν και επισήμως οι σχετικές επιβεβαιώσεις για να μην μιλάμε καθόλου αόριστα, Έτσι έχουμε ένα νέο δίσκο SSD για ταχύτερη φόρτιση παιχνιδιών, συμβατότητα με τα παλαιότερα παιχνίδια του PS4, πολύ πιο ισχυρή GPU και CPU κ.λπ.
Η παρουσίαση άρχισε με μια οπτικά περίεργη προσομοίωση μιας διάλεξης περί αρχιτεκτονικής εξαρτημάτων της κονσόλας, όπως θα γινόταν σε κάθε GDC.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο χρόνος προσαρμογής των δημιουργών παιχνιδιών για το PlayStation 5 θα είναι ο συντομότερος σε ολόκληρη την ιστορία της κονσόλας Sony, με λιγότερο από ένα μήνα. Επιπλέον, δηλώνει ότι η συσκευή θα είναι πολύ πιο ισχυρή από τον προκάτοχό της και η εταιρεία κατάφερε να κατανοήσει τη ζήτηση για πιο ισχυρή GPU και ταχύτερους χρόνους φόρτωσης.
Δυστυχώς, δεν έχουμε πάρει καμία λεπτομέρεια σχετικά με το σχεδιασμό PS5 ούτε την επίσημη εμφάνιση και δυνατότητες του DualShock 5. Θα χρειαστεί να περιμένετε έως ότου η Sony αποφασίσει να αποκαλύψει περισσότερα. Πάντως ξέρουμε ότι προγραμματίζεται η άφιξης της κονσόλας στην αγορά εκεί γύρω στις γιορτές των Χριστουγέννων, ελπίζουμε έως τότε να μείνει σαν κακιά ανάμνηση η όλη κρίση με τον εφιαλτικό ιό και να επιστρέψουν όλοι στην καθημερινή πραγματικότητά τους, το ίδιο ευχόμαστε να κάνει και η Sony, να μην παρατείνει την ημερομηνία κυκλοφορίας.
Το PS5 θα φέρει έναν SSD που διαβάζει τουλάχιστον 5 GB / s και θα έχει πρακτικά στιγμιαίο φορτίο περιεχομένου. Δεν θα υπάρχουν οθόνες φόρτωσης ή επαναφορτίσεις. “Θα επιστρέψετε αμέσως στη δράση μετά το θάνατό σας”, δήλωσε ο Cerny. Αυτά τα “γρήγορα ταξίδια” στα παιχνίδια θα είναι πραγματικά γρήγορα.
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι ότι δεν θα υπάρξει εγκατάσταση παιχνιδιών. Δεν περιμένετε πολύ χρόνο για να παίξετε μετά από ένα patch. Εκτός από την απίστευτη απόδοση του προσαρμοσμένου SSD του PS5, η κονσόλα θα διαθέτει επίσης 16 GB DDR6 RAΜ και θα μας επιτρέψει να πετύχουμε υψηλότερες ταχύτητες από τα PS4 και PS4 Pro.
Ο χώρος αποθήκευσης θα είναι στο 1TB. Ωστόσο, μόνο τα 825GB θα είναι διαθέσιμα για παιχνίδια. Άλλες λεπτομέρειες περιλαμβάνουν ένα 4K Blue-Ray Play, μια υποδοχή SSD για περαιτέρω αποθήκευση και επέκταση. Περιλαμβάνει επίσης υποστήριξη για εξωτερικά HD όπως ακριβώς το PS4. Όσον αφορά την ισχύ επεξεργασίας, το PS5 διαθέτει CPU με οκτώ πυρήνες Zen 2 3,5 GHz και η GPU θα διαθέτει 10,28 TFLOPs και 36 CUs στα 2,23 GHz. Στην ίδια παρουσίαση δόθηκε μια λεπτομερής περιγραφή για τις προδιαγραφές, για την αρχιτεκτονική και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των διαφόρων στοιχείων του PlayStation 5.
Σύμφωνα με τον Mark Cerny, η Sony επέλεξε υψηλότερη ταχύτητα ρολογιού για διάφορους λόγους. Σύμφωνα με τον μηχανικό, οι υψηλότερες ταχύτητες με λιγότερες υπολογιστικές μονάδες εγγυώνται καλύτερα αποτελέσματα σε διάφορες λειτουργίες GPU. Επιπλέον, η συμπλήρωση τριγώνων για απόδοση σε πολλές υπολογιστικές μονάδες ταυτόχρονα δεν είναι πολύ αποδοτική, σύμφωνα με τον Cerny. Ο μηχανικός συνέχισε την ομιλία του κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής εκδήλωσης και εξήγησε ότι δεν είναι μόνο η Teraflops και υπάρχει μια καθορισμένη στρατηγική για το PS5. Μεταξύ αυτών, υπάρχει λιγότερη κατανάλωση ενέργειας, η οποία κατά συνέπεια θερμαίνει λιγότερο και κάνει λιγότερο θόρυβο. Για να αντισταθμιστούν όλα αυτά, τα ρολόγια είναι ακόμα μεταβλητά και μπορούν να προσαρμοστούν στις ανάγκες απόδοσης των παιχνιδιών.
Η Sony έχει αποκαλύψει λίγα πράγματα για το Ray Tracing μέχρι στιγμής, αλλά η κονσόλα θα υποστηρίξει την τεχνολογία. Θα χρησιμοποιηθεί κυρίως σε τεχνολογίες 3D ήχου. Σύμφωνα με το Digital Foundry, το Ray Tracing θα έχει επιτάχυνση υλικού, αλλά θα διαφέρει από τη λύση που υιοθετήθηκε στο Xbox Series X.
TEMPEST 3D AUDIO TECH: Ο τρισδιάστατος ήχος του PS5
Η τεχνολογία Ray Tracing θα είναι παρόμοια με την επόμενη γενιά μονάδων GPU της AMD και θα ενσωματωθεί πλήρως στη GPU, δηλαδή χωρίς εξωτερικό μπλοκ που είναι αφιερωμένο στο χαρακτηριστικό γνώρισμα (όπως συμβαίνει με το Xbox Series X ). Ο Mark Cerny δηλώνει ότι είναι δυνατή η πραγματοποίηση υψηλής ποιότητας ανίχνευσης Ray με εξαιρετικά χαμηλό κόστος.
Ο Mark Cerny αποκάλυψε επίσης κάποιες λεπτομέρειες σχετικά με τη νέα ιδιόκτητη τεχνολογία της Sony, την Tempest 3D Audio Tech, τη νέα λειτουργία 3D ήχου του PlayStation 5. Με τα όσα ανέφερε ο μηχανικός, έγινε γνωστό πως το PlayStation νέας γενιάς θα διαθέτει ειδικό επεξεργαστή με αλγόριθμο της Sony για να επαναφέρετε τον ήχο παιχνιδιών.
Από τα όσα έχουν λεχθεί και επίσημα, η χωρητικότητα του Tempest 3D Audio Tech υπερβαίνει την τρισδιάστατη χωρητικότητα του PSVR, η οποία μπορεί να ανιχνεύσει 5.000 πηγές ήχου. Όχι μόνο ο αλγόριθμος υπολογίζει από πού προέρχεται, αλλά επίσης ανιχνεύει ολόκληρη την περιοχή του, το μέγεθος του ηχητικού κύματος και τη διάδοσή του μέσα από τον χώρο στον οποίο κινείται. Με βάση τις περιγραφές της Sony, θα είναι δυνατή η προβολή των αποτελεσμάτων αυτής της τεχνολογίας ακόμη και στα συνηθισμένα ακουστικά.
Περί συμβατότητας παιχνιδιών…
Η Sony θέλει να εξασφαλίσει ότι οι παραπάνω από 100 εκατομμύρια ιδιοκτήτες PS4 θα μπορούν να διατηρούν τα παιχνίδια τους με την άφιξη του PS5. Για το λόγο αυτό, η εταιρεία επιβεβαίωσε τις φήμες περί συμβατότητας προς τα πίσω.
Συγκεντρωτική λίστα προδιαγραφών
- Processor 8x Zen 2 Colors 3.5GHz
- GPU 10.28 TFLOPs, 36 CUs 2.23GHz
- Customized RDNA 2 GPU architecture
- 16GB GDDR6 / 256-bit RAM
- 448GB / s Memory Band
- Custom 825GB SSD Storage
- Flow Rate 5.5GB / s (Raw), Typical 8-9GB / s (Compressed)
- NVMe SSD Slot Storage Expansion
- External USB HDD Storage
- 4K UHD Blu-ray Drive Disc Player