Γενικά έχουμε δει εταιρίες να κάνουν διάφορα για να προωθήσουν το προϊόν τους. Κάποιες φορές όμως ξεφεύγουν. Ξεφεύγουν πολύ. Στην εποχή όμως που ζούμε, όπου το περίεργο τραβάει τα βλέμματα και τα μάτια των πάντων, μπορεί κάποιος να καταλάβει την πορεία της σκέψης τους.
Πάμε να δούμε 6 απόλυτα ηλίθιους τρόπους με τους οποίους έχουν διαφημιστεί games.
#6 Κλήση σε πυροτεχνουργούς για marketing trick της Ubisoft
Για το promotion του πρώτου Watch Dogs, η Ubisoft είχε στείλει ένα μαύρο χρηματοκιβώτιο σε ένα γραφείο δημοσιογράφων. Μαζί με το χρηματοκιβώτιο, είχε σταλθεί κι ένα φωνητικό μήνυμα, το οποίο περιείχε οδηγίες για το άνοιγμα του. Λόγω τεχνικών προβλημάτων, οι δημοσιογράφοι δεν κατάφεραν να ακούσουν τις οδηγίες και προσπάθησαν να το ανοίξουν μόνοι τους. Μετά από πολύ προσπάθεια και χτύπημα, το κουτί άρχισε να βγάζει έναν ήχο. Ήχο που θύμιζε κάτι σχετικά τρομακτικό. Τον ήχο μιας βόμβας! Έτσι μετά από αυτό οι δημοσιογράφοι κάλεσαν την αστυνομία, η οποία έφερε τους πυροτεχνουργούς. Στην τελική όταν όλα τελείωσαν κι άνοιξε το κουτί, αποκαλύφθηκε ότι μέσα ήταν ένα αντίγραφο του παιχνιδιού και merchandise. Δεν μπορώ να φανταστώ πως αισθάνθηκαν εκείνη την ώρα. Πέρα από καλοφτιαγμένα games, φαίνεται ότι η Ubisoft δεν μπορεί να κάνει ούτε καλοφτιαγμένα κόλπα για marketing.
#5 Μπαλόνια για το Homefront
Ένας από τους λόγους που χρεοκόπησε η THQ. Όταν ξόδεψε τόσα λεφτά για να πετάξει εκατοντάδες κόκκινα μπαλόνια σε στυλ κομμουνισμού πάνω από το San Francisco, τα οποία σχεδόν αμέσως ξεφούσκωσαν κι έπεσαν στον κόλπο, μάλλον δεν είχε σκεφτεί καλά το budget schedule της. Η αλήθεια είναι ότι όπως έπεσαν τα μπαλόνια, έτσι έπεσε κι η δημοτικότητα του παιχνιδιού. Διαφημιζόταν ως καινοτόμο, κάτι που θα δείξει νέες τεχνικές στο fps gaming. Όμως ήταν άλλη μια αποτυχία.
#4 Η Sony θυσιάζει ένα πρόβατο για το God of War 2
Σε ένα πάρτι της Sony για το God of War 2, η εταιρία είχε ετοιμάσει κάτι ιδιαίτερο. Την θυσία ενός πρόβατου. Αληθινού. Επίσης οι υπεύθυνοι του πάρτι παρότρυναν τους καλεσμένους να συμμετάσχουν, να χορέψουν και να εκτελέσουν κομμάτια της τελετής. Κάποιες φορές εκτιμώ τις διαφημίσεις του Jumbo. Δυστυχώς ό,τι και να πούμε, υπάρχει πάντα κάτι χειρότερο. Πάντα. Δεν είμαι ειδικός στο marketing, αλλά πιστεύω πραγματικά πως θα μπορούσαν να βρουν κάτι πιο φυσιολογικό για να διαφημίσουν τον τίτλο. Το edgy τραβάει αλλά από ένα σημείο και μετά είναι απλά υπερβολικό.
#3 Η EA στέλνει το Mass Effect 3 στο διάστημα
Για κάποιο λόγο η EA σκέφτηκε πως θα ήταν καλή ιδέα, να στείλουν τα πρώτα αντίτυπα του Mass Effect 3 στο διάστημα. Επίσης, έδωσαν κωδικούς gps στους fans, ώστε να τα εντοπίσουν αλλά όπως ήταν λογικό, έπεσαν σε πολύ απρόσιτα σημεία. Κάποια δεν βρέθηκαν ποτέ και κάποια άλλα κατέληξαν σε δημοσιογράφους, οι οποίοι θα λάμβαναν το game έτσι κι αλλιώς. Στην τελική ο σκοπός αυτής της επιχείρησης, δηλαδή να τα αποκτήσουν αληθινοί fans, δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Έτσι είναι, αν προτιμάς να δώσεις λεφτά για να στείλεις το game σου στο διάστημα κι όχι για να φτιάξεις κανένα bug. Μπορεί να το δοκίμασαν και με το Andromeda. Απλά αυτήν την φορά δεν ήταν για σκοπούς marketing. Ήλπιζαν σε βοήθεια από τους εξωγήινους για να φτιάξουν το game. Αλλά δεν έπιασε τελικά…
#2 Άντρας απειλεί κόσμο σε μπαρ με ψεύτικο όπλο
Επειδή οι πυροτεχνουργοί δεν ήταν αρκετό show, η Ubisoft είπε να ξαναπροσπαθήσει για το Splinter Cell Conviction. Έτσι στέλνει έναν άντρα καλυμμένο με γάζες σε ένα μπαρ, να κουνάει ένα ψεύτικο όπλο και να απειλεί κόσμο. Όπως ήταν λογικό, ήρθε η αστυνομία και σταμάτησε αυτήν την τραγελαφική κατάσταση. Αλλά έτσι είναι η ζωή. Όταν προτιμάς να πληρώνεις ηθοποιούς να μπαίνουν σε μπαρ και να απειλούν κόσμο. Όχι να φτιάξουμε λίγο τον τεχνικό τομέα της εταιρίας. Κάθε φορά σε game της Ubisoft, νιώθω ότι βλέπω σεμινάρια γραφιστικής. Όλα τα τοπία τέλεια φτιαγμένα και πολύ καλοσχεδιασμένα. Όλο το υπόλοιπο game όμως σαν rough pre-alpha version. Μισοτελειωμένο combat, bugs παντού. Εκτός από τα Splinter Cell. Έτσι είναι.
#1 Augment your pre-order, Deus Ex Mankind Divided
Δεν έφτανε η φήμη που δημιούργησε το προηγούμενο game. Δεν έφτανε το φανταστικό real action trailer που δημιούργησε η Square Enix για τον τίτλο. Έπρεπε να το ξεφτιλίσει. Έτσι αποφάσισε να μετατρέψει το pre-order του, σε mini game με το trailer να λέει ”Augment your pre-order”. Ακούγεται λίγο σαν Pimp your ride. Όχι; Anyway, η ιδέα ήταν αρκετά ηλίθια γιατί φαινόταν σαν να ξεκλείδωνες content, ενώ θα μπορούσε απλά να βρίσκεται μέσα στο game κατευθείαν και για όλους. Αλλά μιλάμε για pre-order bonuses. Το χειρότερο πράγμα μετά τα DLC. Φυσικά αυτή η προσπάθεια δεν πέτυχε κι ακυρώθηκε εντελώς από τον publisher του τίτλου. Η αλήθεια είναι, πως αν δεν χρειαζόταν το κομμάτι του marketing κι αυτά τα λεφτά πήγαιναν στο development, θα είχαμε πολύ περισσότερη ποιότητα στο industry γενικότερα.
Αυτά ήταν λοιπόν, 6 πολύ καλά παραδείγματα κακών προσπαθειών από εταιρίες, για να προωθήσουν ένα παιχνίδι. Αν σκέφτεστε να ασχοληθείτε με το marketing, πάρτε μαθήματα για το τι πρέπει να αποφύγετε.
Εσείς συμφωνείτε με την λίστα; Έχετε να προσθέσετε κάτι παραπάνω;
Πείτε μας στα σχόλια!!!