Η κυκλοφορία των νέων καρτών γραφικών από την NVIDIA σηματοδοτεί, εκτός από νέες τεχνολογίες, νέες αφορμές για συγκρίσεις. Όλα φυσικά για το καλό των καταναλωτών, είτε με βάση το budget, είτε βάση απόδοσης.
Η Nvidia λοιπόν κυκλοφόρησε (επιτέλους) τις νέες κάρτες RTX, με την καινούργια τεχνολογία Ray Tracing technology. Κάτι που αποδίδει εκπληκτική απεικόνιση φώτο-ρεαλισμού και υπόσχεται καλύτερες αποδόσεις σε Fps. Επίσης διαθέτουν και νέες μνήμες GDDR6.
Καλά όλα αυτά, αλλά πρακτικά τι σημαίνει για κάποιον που δεν πολύ συγκινείται από νούμερα και δηλώσεις;
Θα δούμε λοιπόν σύγκριση μεταξύ της GTX 1080 Ti και της RTX 2080 Ti σε 6 παιχνίδια, ώστε να δούμε την διαφορά στην απόδοση. Δεν εξετάζουμε το Ray Tracing technology ακόμα, διότι δεν έχουν βγει ακόμα παιχνίδια που να το αξιοποιούν στο έπακρο.
Ένα οπτικό πρώτο πλεονέκτημα της Nvidia RTX 2080 Ti, είναι ο διπλός ανεμιστήρας και η αλλαγή από blower style σε ανοιχτό. Κάτι που ήταν πρόβλημα για τα μεγάλα μοντέλα της Nvidia, καθώς δεν αφαιρούσαν την θερμότητα αποτελεσματικά χωρίς να χαλάει τον κόσμο από τον θόρυβο.
Στα specs έχουμε 4352 cores για την 2080, σε αντίθεση με τα 3584 units της 1080. Παραδόξως, το base και boost clock είναι καλύτερο για την 1080 με 1544Mhz base και 1657mhz boost, κόντρα στα 1350Mhz base και 1545Mhz boost της 2080.
Εκεί σταματάνε όμως οι “νίκες” της 1080. Έχουν ίδια μνήμη 11Gb, αλλά GDDR6 η 2080 και GDDR5 η 1080.
Ίδιο memory width στα 352bit, αλλά χρονισμένο στα 14000Mhz η 2080 και 10000Mhz η 1080.
Η κατανάλωση είναι βελτιωμένη κατά 40W στην νέα κάρτα της Nvidia με 560w, έναντι των 600w του προκατόχου της.
Η τιμή φυσικά έχει τεράστια απόκλιση (τιμές Αμερικής αυτήν την στιγμή ), με την νέα κάρτα να χτυπάει τα 1200$, ενώ η 1080 Ti είναι αυτή την στιγμή σε τιμές γύρω στα 760$. Δυστυχώς αυτές οι τιμές στην Ελλάδα ούτε καν.
Οι κάρτες δοκιμάστηκαν σε ένα i7-6950x (3.6Ghz) με 4 x 4Gb stick μνήμης DDR4 2800Gb, σε μητρική Msi X399 SLi Plus.
Τα παιχνίδια:
Battlefield 1
3840x2160p Ultra DX12
The Witcher 3
3840x2160p Ultra DX11
Hitman
3840x2160p Highest DX12
Mass Effect : Andromeda
3840x2160p Ultra DX11
Shadow of the Tomb Raider
3840x2160p Very High TAA DX12
Wolfestein II
3840x2160p Ultra DX11
Τελικά αποτελέσματα
Η δοκιμή έδειξε σαφή βελτίωση στα FPS από 15 έως και 30 παραπάνω κι αν κάποιου του φαίνονται λίγα, να θυμίσουμε ότι μιλάμε για 4Κ ανάλυση που κάθε έξτρα FPS κερδίζεται με κόπο. Εάν κάναμε την σύγκριση σε 1080p, τότε θα μιλούσαμε για τεράστιες διαφορές, αλλά και μη αξιοποίηση του Hardware μας.
Συμπέρασμα
Είναι λογικό η νέα κάρτα να είναι βελτιωμένη. Ξεκάθαρο αυτό. Το θέμα είναι εάν είναι τόσο βελτιωμένη, ώστε να δικαιολογεί τα δύο περίπου χρόνια που μεσολάβησαν. Βάση τιμής και απόδοσης, μπορεί να κρίναμε ότι ίσως οριακά να είναι κάτι καλό. Το θέμα είναι όμως, ότι δεν έχουμε δει ακόμα την τεχνολογία που θα αξιοποιήσει αυτή η κάρτα. Το Ray Tracing δεν έχει μπει ακόμα στην ζωή μας. Όταν μπει ίσως να αναιρέσουμε τελείως αυτά που λέμε και να μιλάμε για μία κάρτα σταθμό στην ιστορία της Nvidia.
Μόνο ο χρόνος θα δείξει.